הפירוש הישיר של שיווק דיגיטלי הוא מגוון הפעולות והאפשרויות של הפרסום ברשת האינטרנט, שבין השאר הם: קידום ממומן (בגוגל, פייסבוק, אינסטגרם, טאבולה, אאוטבריין וכו'), קידום אתרים אורגני (SEO או אופטימיזציה למנועי חיפוש בעברית), פרסום ברשתות החברתיות, פרסום באנרים ברשת, פרסום ניוזלטרים ורשימות תפוצה ועוד.
היתרון המרכזי של שיווק דיגיטלי היא שבעצם אפשר לבצע כמעט כל דבר היום מבלי לצאת מהבית כלל, למלא פרטים לקבלת מידע על שירות מהספה בבית, ואפילו לרכוש מוצר כשאתה מתחת לשמיכה במיטה שלך. בסך הכל אתם זקוקים לחיבור לרשת האינטרנט והשאר כבר קורה מעצמו.
דבר נוסף מעניין שקורה בשנים האחרונות בזירת השיווק הדיגיטלי, היא שעסקים גדולים רבים בונים מוניטין רב בעזרת כלים של שיווק דיגיטלי, בין אם זה בגוגל, בפייסבוק או בכל פלטפורמה אחרת.
שיווק דיגיטלי – המוניטין שלך ברשת
בהמשך ישיר לפסקה הקודמת, ניתן לראות עסקים רבים שמשקיעים זמן ומשאבים רבים בשיווק המותג שלהם באמצעות הדיגיטל – ולא בכדי. עם ההיחלשות המתמדת של כלי השיווק המסורתיים כדוגמת רדיו, טלוויזיה ועיתונות, השיווק הדיגיטלי מהווה היום שחקן מרכזי בשיווק עסקים במישור הקטן והבינוני וכמעט כל עסק שמכבד את עצמו ימצא את עצמו בדיגיטל במוקדם או במאוחר.
קידום ממומן בפייסבוק – איך מתחילים?
אחד מהפתרונות הרבים של השיווק הדיגיטלי הוא הקידום הממומן באמצעות פלטפורמת הפרסום של פייסבוק. מדובר על מערכת פרסום שבה אתה משלם על פי חשיפה וקליקים (PPC) ולמעשה קונה תנועה של גולשים רלוונטיים אל אתר האינטרנט שלך על מנת לבצע בהם המרות. באופן בסיסי, כל בעל עסק יכול לפתוח חשבון במנהל המודעות של פייסבוק ולהקים קמפיין ממומן בתוך דקות, אך המפתח להצלחה בקמפיינים אלו נמצא אצל אנשי המקצוע. הרבה מאוד אנשים החלו בכוחות עצמם בתהליך הקידום הממומן ומהר מאוד ויתרו ועברו לשכור את שירותיו של איש מקצוע.
אם לא ממומן, אז האם קידום אתרים אורגני הוא הפתרון?
פתרון נוסף ומאוד יעיל הוא הנושא של קידום אתרים. במסגרת שירות זה נעשית עבודת קידום כוללת לאתר האינטרנט של הלקוח על מנת שזה יוצג גבוה יותר בתוצאות החיפוש הטבעיות של מנוע החיפוש גוגל. היתרונות של קידום אורגני רבים הם: בניית נכס דיגיטלי מניב שמייצר תנועה באופן אורגני, מוניטין גבוה מאוד כתוצאה מהופעה בתוצאות גבוהות בגוגל, איכות לידים טובה יותר, אמינות ועוד.
החיסרון הבולט ביותר של קידום אורגני הוא העלות הגבוהה באופן יחסי של דמי הניהול, והעובדה שהתוצאות מגיעות לאט מאוד (חודשים עד שנים).
מה נכון לכם
סקרנו כאן את האפיקים המרכזיים של השיווק הדיגיטלי, אך כפי שאמרנו – ישנם רבים ונוספים. בהנחה שאתם רוצים להתחיל תהליך שכזה, אנא פנו אלינו בצור קשר באתר או במספר הטלפון ואנו נדע מהר מאוד להתאים לכם את המוצר המדויק ביותר.